SAIN - SWEAH Alumni Interdisciplinära Nätverk

Forskarnätverkets främsta syfte är att skapa en bas för långsiktig och framstående svensk forskning om åldrande genom ämnesöverskridande samarbeten mellan svenska lärosäten.

Mer specifikt kommer detta att ske genom gemensamma projekt och forskningsansökningar. Då det är viktigt med fortsatt stöd och stimulans efter avslutad forskarutbildning kommer nätverket även att stödja färdigheter för en stark professionell karriärutveckling och bidra med kollegialt stöd från andra juniora forskare med input från internationellt erkända seniora forskare som representerar olika forskningsinriktningar.

Nätverket riktar sig till alla nuvarande och framtida alumner från SWEAH.

SAIN samordnas av en styrgrupp (kontaktuppgifter se ruta t h):

Charlotta Nilsen, (koordinator för SAIN och styrgruppens sammankallande ) lektor vid Institutet för gerontologi (IFG), Högskolan i Jönköping, forskare vid Stressforskningsinstitutet, Stockholms universitet och anknuten forskare till Aging Research Center, Karolinska Institutet.

Malin Ericsson, postdoktor vid Aging Research Center och Institutionen för medicinsk epidemiologi och biostatistik, Karolinska Institutet

Caroline Hasselgren, forskare vid Centrum för åldrande och hälsa (AGECAP) och Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap, Göteborgs universitet.

Robin Jonsson, postdoktor och lektor vid instutionen för sociologi och arbetsvetenskap, Göteborgs universitet

en grupp människor utanför Grand i Lund

Mer info och kontakt

Charlotta Nilsen, Jönköping University