SWEAH:s nyhetsbrev november 2022

skärmdump av ett nyhetsbrev

"Vi närmar oss slutet av första året för SWEAH som en samfinansierad forskarskola. Den nya styrelsen för SWEAH har engagerat tagit sig an sitt uppdrag och har bland annat fastställt en ny strategisk plan för forskarskolan, med visionen ”En forskarskola som bidrar till att göra Sverige och världen bättre att åldras i”.

Ledningen för SWEAH, doktoranderna och deras handledare arbetar i den andan och de doktorsavhandlingar som kontinuerligt läggs fram visar på en imponerande bredd och relevans för området åldrande och hälsa.

I detta nyhetsbrev får ni exempel på en doktorand som är ansluten till SWEAH som haft framgångar när det gäller att få finansiering till nya projekt. En SWEAH-doktors avhandling blev utsedd till Årets avhandling, roligt även det!

Ni kan också läsa om hur postdoktorsverksamheten blomstrar. Vidare har vi nöjet att hälsa ytterligare ett lärosäte – Mittuniversitetet – välkommet till partnerskapet."

Läs hela nyhetsbrevet här