Introduktionsträff för nyanslutna doktorander

en grupp doktorander.foto
Doktoranderna Samantha Svärdh och Karolina Thörnqvist saknas i bilden.

Den nya gruppen om 16 nya SWEAH-medlemmar träffades för första gången i Lund den 26 januari.

Dagen började med ett välkomnande av SWEAH-koordinator Susanne Iwarsson och presentation av resten av SWEAH-ledningen.

Därefter intervjuade Erik Eriksson och Agata Yadav, SWEAH-doktorander, varandra om sina erfarenheter av SWEAH. Dagens huvudsakliga innehåll var de 16 presentationerna och introduktionerna av de nyanslutna doktoranderna. Det var så spännande att höra om alla och deras arbete!

Dagen avslutades med praktisk information, till exempel om SWEAH:s specifika kurser. Det fanns även informationspunkter om andra aktiviteter under 2023.

Välkommen till forskarskolan SWEAH!

Nya SWEAH-doktorander 2023

Aber Sharon Kagwa    Karolinska Institutet